Sunday, September 16, 2012

Bercakap Mengenai Produk Wajah...

As a wanita yg normal, kita mg xlepas dari mempunyai rasa ingin tahu apabila melihat kulit kengkawan kita cantik,gebu dan licin kan? 

Macam tu jugak dengan aku, kalau aku tengok kulit memember aku cantik, on the spot aku korek rahsia tau! Hehe... Mujur lahh ramai di kalangan kengkawan aku xlokek nak share produk apa yg dorang pakai. 

Tapi yg hairannye.... aku yg xpakai produk mahal ni, ade gak yg bertanya apa produk muka yg aku pakai. Hehhee...... secara jujurnye skrg ni aku pakai brand paling murah dan senang untuk di grab!Tak lain tak bukan.... Fair a lovely...! Aku pernah pakai macam2 produk sebelum ni. D`wajah, natasha, dan ada satu lagi produk ni tp aku lupa... sebab brand xglamour langsung. Cuma ada jual kat CM sana tapi kesan sangat bagus. Sayangnye aku lupa dah apa nama dia. Nano white pun aku pernah cuba.... tapi entah kenapa, fair a lovely jugak yang serasi dengan kulit aku. 


Memanglah ia tidak segebu ko pakai produk mahal. Tapi fair a lovely mc ada kuasa untuk menghalang muka aku ni naik jerawat. Ke memang kulit muka aku xberjerawat sejak azali? Entah! Yuppp salah satu faktor... kulit muka aku sgt senang di jaga dan xpernah naik jerawat secara seriusnya sejak 27 tahun aku hidup kat muka bumi ni. Tapi untuk masa akan datang tak tahulah pulak kan. Ada di kalangan kengkawan aku, naik jerawat masa mengandung. Huhu.... tak kisahlah nokkk.. janji ngandung. Jerawat xjerawat belakang kira. Produk sekarang ni dah memacam. Boleh gebukan muka kau macam magic je kan. Tapi nak mengandung? Semua kena ada magic dari yang DI ATAS SANA. Xdek jual kat pasaran macam lambakan produk muka.

Bagi aku.... mahal atau murah sesuatu produk tu bergantung pada keadaan kulit kita. Ada sesetengah orang kulit muka sensetif. So, tak boleh main taram je.. kan! Bila kulit sensetif ni... memacam hal lahhh... dengan tak boleh makan belacan lah, seafood lah... semua tak boleh. Habis kau nak makan apa? Ikan gelama masin kah?

Then, satu je nak mengekalkan kulit tu biar nampak cantik dah tak tua sebelum masanya. Minum air banyak, ambik vitamin... hah yg ni penting nokkk.. kalau blh amik vitamin dr jenis cecair. Skrg aku makan EPO brand Apperton. Jenis Clips kt dlm ada minyak. So kesan dia sangat cepat. Pandai minah tu nak pukau aku soh beli eh! Lepas makan... hurrrmmm rasa ok je. EPO biasanye di makan utk meningkatkan hormon. So masa ni lah kulit nampak cantik dan gebu. Hhehehe.. aku makan sebab nak normalkan perido ok! Then pastikan sebelum nak tidur tu... bersihkan muka dulu. Petua ni... aku dapat dari banyak sumber. Dan aku dah amalkan sejak dulu kala lagi. Kesannya... hurmmm... jangka panjang ok. Dan alhamdulillah.... kulit aku memang senang nak di uruskan. 


 Ok... inilah rupanye EPO yg aku makan.. Harga tak sampai 50.00. Kesan sgt bagus kepada kulit. Lebih mahal lebih bagus kans!

Sekarang ni aku sibuk sangat dok usha sesana sini carik produk muka yang paling bagus kesannya dan murah! haha... Banyak cantik muka kau.... nak murah je kans! Salah satu produk yang aku tengah dok usha ialah Aura maya. Aku percaya produk ni bagus sebab adik aku pun pakai produk ni. Aku bukan nak mengata adik sendiri. Sebelum dia pakai produk ni. Dia nampak tua dari aku ok. PErgi memana pun musti orang akan cakap dia kakak aku. Kesian... jugak. Beratus, beribu habis duit sebab nak pulihkan masalah jerawat baru dia. Then lepas dia pakai produk ni... ramai sangat yg puji... kulit dia. Aku pun jeles tahap nak menggelupur kat lantai tengok kulit muka dia skrg ni. Ketap bibir je lah tiap kali pandang muka dia.

See nampak xperbezaan? Memang lah jerawat tu masih ada... masa ni dia baru je pakai. Xhabis satu set pun dah nampak perubahan. Skrg ni nampak much better dr yg kat atas ni.

Then kawan aku si Rohana Radzak ( ni kawan sekolah masa form 6. Dulu xpernah pun bertegur sapa. Tapi skrg ni dah boleh ngam pulak.Sb memasing suka bercerita sal kehidupan dan suka berkongsi dan bertukar pendapat mengenai produk2 utk penjagaan diri..hehhe... Sorry ana petik nama ko kat sini ).... pulak suggest pakai Everlynn. Papehal aku nak tunggu feedback ana pakai produk ni. Hehhee....

Lagi satu nak share kat sini. Mengenai vitamin VCO. Wahhhh sekarang ni. Sana sini orang dok cakap sal VCO. So aku dah grab satu. Belum cuba tapi dah usha secara gigih sana sini. Hehhe... melalui pembacaan katanya VCO bagus juga utk dptkan zuriat. Wah ini sudah di kira bagussss kan. Di samping nak usaha dapatkan anak leh jugak cantikkan kulit kans. So kena habiskan EPO apperton dulu. Hehehe. Pelan-pelan kayuh lahhhhh....

Sumber adelah dr incik Google...

 And lastly.... aku bersyukur.. dengan hasil pemakaian fair a lovely+ foundation simply siti !! Hehhee... nmpk x betapa kembangnye idung i...hhehhe. Wp tembam... pian tetap saaynggg.. eh ye ke yang???





No comments: