Wednesday, October 24, 2012

Kek Coklat Moist yang sungguh senang tapi sedap dimakan.

Dah 2 kali aku mencuba buat kek coklat ni. Tapi.... masuk kali ke 3 barulah berjaya  menghasilkan rasa yang diingini. Eh sedap pulak tu....... setengah loyang aku sorang je yang bedal. 1st time buat rasa pahit macam peria sb terlebih taruk coklat. Ceh bajet nak rasa coklat pior lah kan. 2nd tak jadi langsug sb kurang baking powder. Kali ke 3 jadi sebab aku pakai tepung blue key. Kah kah kah... senang ok. Tak payah nak ketar lutut letak baking powder dan soda bikarbonat.

Incik suami siap puji sedap. So maknanya sedaplah tu!Eceh!!... tapi dia cakap lagi sedap nasik goreng yang aku selalu masak, jika nak di bandingkan dengan kek coklat ni. Eh... ape kena mengena nasik goreng dengan kek ni. Oh iya... Incik suami aka sophian tak suka segala jenis kek coklat selain kek pecan butterscotch made in Secret recipe..!

So, lepas ni.. boleh lah selalu buat kek coklat.... simbah pulak dengan coklat cair... peram dalam peti sejuk sejam dua... lepas tu kau makan sambil tengok cerita korea. Eh...Eh memang terbaiklah...

Heheh... inilah rupa kek saya. Sudah sompek...! Biasalah... org kurang sabar khens...!

No comments: